PLAYSTATION FANATYK WYDAWNICTWO #10 – RESIDENT EVIL 1.5 PlayStation Fanatyk Edition

Ci, którzy są ze mną od jakiegoś czasu, a także Ci, których zainteresowała moja mała działalność wydawnicza, pamiętają zapewne mój pierwszy projekt w tej serii, mianowicie Resident Evil 2 Prototype aka Resident Evil 1.5.

Od tego czasu, minęło dwa i pół roku, a to co miało tak naprawdę być jednorazową akcją, przerodziło się w serię, która (tak przynajmniej mi się wydaje) budzi niemałe emocje z każdym kolejnym „odcinkiem”.

Tak się składa, że dzisiaj swoją premierę ma wydanie numer 10, wydanie, które dla mnie jest czymś specjalnym, czyś co chciałem zrobić już podczas tworzenia pierwszego projektu, a co nie doszło do skutku, oto przed Wami Resident Evil 1.5 PlayStation Fanatyk Edition!

O tym czym jest Resident Evil 1.5 pisałem już niejednokrotnie, więc po szersze wyjaśnienia odsyłam Was do mojej strony, gdzie znajdziecie obszerny artykuł na ten temat (wyszukiwarka znajduje się w stopce). Z kronikarskiego obowiązku wspomnę tylko, że jest to wczesna wersja tego co wszyscy znamy jako Resident Evil 2, która została „skasowana” przez Capcom, krótko przed planowaną premierą, a różnice obejmują bohaterów, historię, potwory czy lokację. Przejdźmy zatem do samego wydania, i tego co tak naprawdę zostało tutaj zrobione (a trochę tego jest).

Zaczniemy od samej „gry” — okładki całkowicie odmienne poprzedniego wydania. Do tego doszła rozszerzona instrukcja, która zawiera min. opisy broni, wrogów, lokacji, bohaterów czy skrót historii (kilkanaście stron!).

Kolejnym elementem jest mapa Raccoon City, wraz z legendą, opakowana w czarną, kartonową tubę. Wymiary to 38×38 cm, a znaleźć na niej można oznaczenia, ponad 80 miejsc w RC, które fani serii mogą (a nie które wręcz muszą!) kojarzyć.

A skoro już jesteśmy przy rzeczach, które kojarzyć się powinno, to nie mogło tu zabraknąć fiolek z Virusem T oraz antidotum, które wykonałem własnoręcznie; karty dostępu Umbrella, wykonanej z PCV; emblematów Raccoon City Department oraz Umbrella Corporation (w formie naszywek).

Wisienką na torcie jest płyta bonusowa, która zawiera:
* Customowe menu mojego autorstwa (w końcu bycie programistą się do czegoś przydało :D)
* Kilkadziesiąt grafik koncepcyjnych
* Skany artykułów, z magazynów z przełomu 1996/1997 roku (np. Famitsu)
* Promocyjne klipy video
* 2 obrazy ISO z grą (+ emulator ePSXe) — Plain Vanilla Build, który oryginalnie trafił w ręce fanów oraz Magic Zombie Door, czyli spatchowane/grywalne wydanie PVB.
* Mój artykuł Na tropie Resident Evil 1.5 – Historia wielkiego wycieku
* Ebook „The Hunt For Resident Evil 1.5”, autorstwa Richarda Mandel’a

Wszystko zapakowane jest w czarny karton fasonowy z piankowym wypełnieniem, opatrzony jedynie minimalistyczną naklejką na rogu. Cały projekt powstawał przez ostatnie kilka miesięcy, a o jego istnieniu wiedziała jedynie garstka zainteresowanych tematem. Koniec końców powstało 5 egzemplarzy, każdy z nich oznaczony swoim numerem. Wydania trafią do swoich przyszłych właścicieli tylko wtedy, kiedy wpłacą oni ustaloną wcześniej kwotę na konto fundacji zajmującej się bezdomnymi zwierzakami 🙂

Na koniec chciałbym podziękować kilku osobom, które w jakiś sposób pomogły mi podczas tworzenia tego wydania – Piotrek, Tomek K., Tomek F., Maciej – wielkie dzięki za wszystko!

Mam nadzieję, że się Wam podobało.
Do następnego!
Kuba „PlayStation Fanatyk”

Jeden komentarz Dodaj własny

  1. PSHunter pisze:

    Poprzeczkę postawiłeś sobie naprawdę wysoko, choć w Twoim wypadku podejrzewam że to stopień do kolejnych ambitnych projektów.

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s