PLAYSTATION FANATYK WYDAWNICTWO #6 – Mizzurna Falls

Od ostatniego mojego projektu w tej serii minęło już dobrych kilka miesięcy ale myślę, że warto było czekać, oto kolejna pozycja która wyszła spod moich rąk – Mizzurna Falls.

Mizzurna Falls to ostatnia gra wydana przez Human Entertainment, twórców serii Clock Tower w 1998 roku w Japonii (krótko po tym firma ogłosiła swoją upadłość). Uważana za pierwszą produkcję 3D z otwartym światem gdzie rozgrywka toczy się w czasie rzeczywistym. Dodatkowym smaczkiem w tym wszystkim jest to, że PlayStation, była w stanie udźwignąć wszystkie zaimplementowane funkcje, takie jak cykl dobowy, plany dnia NPCów czy brak ekranów ładowania na przestrzeni mapy.

Historia rozpoczyna się dokładnie 25 grudnia o 06:13 kiedy to w tytułowym miasteczku, gdzieś w stanie Kolorado, znalezione zostaje ciało jednej z uczennic tutejszej szkoły – Kathy Flannery. Podczas gdy trwają ustalenia przyczyn jej śmierci, okazuje się, że jej najlepsza przyjaciółka – Emmy Lowland, zaginęła. Kiedy wieści te docierają do głównego bohatera, przyjaciela obu dziewcząt – Matthew Williamsa ten postanawia rozpocząć swoje własne śledztwo.

Twórcy Mizzurna Falls wydali swoje dzieło w Japonii dokładnie 23 grudnia – po to, aby gracze po kupnie (lub otrzymaniu w prezencie) na Boże Narodzenie mogli od razu zidentyfikować się z wydarzeniami przedstawionymi w grze. Produkcja kładzie duży nacisk na skomplikowane opowiadanie historii i dialogi a wpływ na na nią miały dzieła Davida Lyncha.

Jak wspominałem, gra została wydana w Japonii i nigdy nie nie opuściła jej granic. Na szczęście kilka lat temu, niejaka „Resident Evie”, która z zawodu jest tłumaczem języka japońskiego, zafascynowana grą postanowiła przetłumaczyć ją na język angielski a wszystko skrupulatnie opisywała na swoim blogu. Po jakimś czasie, dzięki jej wysiłkom i pomocy jednego z chętnych programistów powstała hybryda w formie gry paragrafowej gdzie dialogi podmieniono na numery paragrafów w przetłumaczonym skrypcie.

Krótko po tym, znany min. z tego że jest jednym z założycieli Team IGAS (jeśli nie wiecie o kogo chodzi to odsyłam do mojego tekstu o poszukiwaniach Resident Evil 1.5) – Gemini, postanowił pomóc Resident Evie w stworzeniu pełnoprawnej, angielskiej wersji ISO gry. Po wstępnych pracach i testach obraz gry trafił do sieci, jednak jak się okazało było to wbrew woli głównego programisty, który krótko po tym jak świat obiegła informacja o istniejącym angielskim buildzie gry, poprosił wszystkie portale o usunięcie, tłumacząc, że gra jest nadal w fazie beta a obraz który został wrzucony do neta miał trafić jedynie do innego programisty, który twierdził, że jest w stanie pomóc z implementacją patcha.

Wersja, która trafiła w moje ręce oznaczona jest jako v0.8 i o ile sami twórcy patcha zapewniają, że build jest pełni grywalny tak również zalecają zapisywanie gry jak często tylko możliwe gdyż nadal może ona wykrzaczyć się w dowolnym momencie.

Możecie się zastanawiać dlaczego postanowiłem stworzyć swoje wydanie, pomimo tego, że gra może nadal mieć problemy a jej ukończenie może być problematyczne nie tylko ze względu na poziom trudności. Powód jest dość prosty, Gemini, który jak wspominałem jest twórcą Team IGAS, odpowiada również za naprawę Resident Evil 1.5, a dokładniej wersji RE1.5 która nie ujrzała światła dziennego, pomimo procesu produkcji trwającego już dobrych kilka lat (i nie wiadomo czy kiedykolwiek to się stanie). Bałem się, że Mizzurna Falls czeka ten sam los wiecznego developmentu, z tego też powodu postanowiłem użyć istniejącego builda, który wpadł w moje ręce krótko przed wycofaniem go z sieci.

Ukłony należą się poniższym osobom:
Gemini: za stworzenie toola umożliwiającego edycję gry.
Resident Evie: za tłumaczenie
Starplayer: za stworzenie działającego patcha
Justinarkinson: za testowanie produkcji

Standardowo dla moich wydań, wykonałem przednią oraz tylną okładkę, 16sto stronicową instrukcję oraz płytę z nadrukiem i czarnym spodem, a sama gra jest grywalna na modowanej konsoli, emulatorze czy PSClassic.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s